09.08.2008

Davs, det er Karl


Jeg er også blevet hip, smart og med på beatet - jeg har fået messenger!
Jeg har fundet en smart lille himstregims, der kan samle diverse konti som MSN, Yahoo!, AIM, ICQ, Google Talk og hvad de hedder, i én og samme messenger.

I nat kunne jeg ikke rigtigt sove i de korte pauser mellem OL-udsendelserne, så jeg stod op og loggede ind på Adium.

PLING sagde det - og en person med et ukendt brugernavn annoncerede sin ankomst med ordlyden: Halli Hallo und Guten Morgen (klokken var 2 om natten). Hvem er det, spurgte jeg forsigtigt? Jamen det er da Karl, forklarede Karl, vi chattede sammen for en måneds tid siden. Alt dette foregik naturligvis ikke på dansk men på engelsk - da Karl kom fra Tyskland, og jeg kun snakker tysk i nødstilfælde.

Jeg spurgte flere gange om han var sikker på vi havde snakket sammen før, og det var Karl helt sikker på.
Jeg nænnede næsten ikke fortælle ham, at jeg slet ikke havde en messenger for en måned siden.

To øjeblikke senere var Karl allerede igang med at sende mig et foto. Jeg er jo en omgængelig fyr, så jeg modtog filen uden at brokke mig. Forsigtigt åbnede jeg biledet - jeg havde faktisk ikke lyst til at se Karl, som han sad der i Tyskland, i fedtet netundertrøje, med ølvom og brunstige øjne.

Billedet var nu ganske tilforladeligt, en tysk spøjs mandsling, med mindre hår end jeg selv.

Nu var tiden så kommet til at fortælle Karl, at jeg var en mand - og det havde han godtnok ikke ventet.
Jamen han havde mig plottet ind i sin messenger som en kvinde fra Danmark, indvendte han.

Det hele endte med at jeg foreslog ham at sove lidt på det, og så kunne vi evt. snakkes ved en anden god gang - og så forduftede Karl lynhurtigt.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Han har misset noget